søndag den 18. august 2013

Rod på øverste etage!!

Bare tanken om at Linea starter i vuggestue den 2. September og jeg stille og roligt skal give slip på min datter, giver mig tankemylder og dårligt humør.

For nogle måneder siden, var jeg ikke er sekund i tvivl om, at det var det rigtige tidspunkt. Og for et par uger siden, kunne jeg sagtens undvære hende i nogle timer, da hun var super mor-syg og midt i et tigerspring.
Nu er hun ved at være igennem springet og hendes nye færdigheder begynder at ses. Jeg har nemlig en datter der er über alles!!!! Hendes seneste bedrift er at tage fat i SPISEBORDS-kanten og prøve at gribe efter det der ligger deroppe.
Hun har i en måneds tid kravlet på alle fire, rejst sig op ad sofaborde og diverse stole, endda dem der drejer og hun laver bevidst ballade og kræver mere aktivitet fra min side.
Nu går hun uden problemer med sin gåvogn og er meget bevidst om, hvor hun skal hen og det er hende der går med os i hånden og ikke omvendt.
- OG (undskyld sproget) satme om hun ikke slap med begge hænder i dag!!!?
Hun kan stå alene i ca. 10 sek. og hun synes det er herligt - gad vide om jeg får grå hår før tid ;)

Nu har jeg ikke mange dage tilbage med hende. De skønne dage, hvor vi har haft en fast rytme, med mad og søvn, og nydt hinanden. Det er ved at være slut!
Min 'lille' baby skal snart ud og lege med andre børn hver dag, møde nye mennekser, knytte bånd til andre voksne og møde livet på godt og ondt.
Jeg ved godt hun ikke skal flytte hjemmefra; men min barsel er slut, min tid som hjemmegående husmor er ved vejs ende - en ny tid i vores liv starter og vi får aldrig den gamle tilbage.

Det er både med glæde og sorg i hjertet, at min datter skal ud i den virkelige verden, hvor jeg ikke kan beskytte hende og være der for hende med det samme, når hun har brug for mig.

Jeg elsker dig Linea - vederns dejligste prinsesse <3







Ingen kommentarer:

Send en kommentar