torsdag den 11. oktober 2012

Terminsdagen!! - Uge 40

YES! Så er dagen nået og så gider vi altså heller ikke mere. Desværre er jeg jo ikke den der bestemmer det, det er Lillepigen!

280 dage med diverse gravid skavanker og andre ting:
  • kvalme
  • bækkenløsning
  • giga-patter - AV
  • plukveer én masse - og de bliver kun værre
  • uren hud
- og selvfølgelig ALLE de positive ting:
  • livet i maven - lige nu kan jeg næsten tage fat om hendes fødder i højre side ;)
  • tankerne/glæden om at skulle være mor
  • bygge rede instinktet - selvom det er lidt stressende
Der kommer helt sikkert mere til senere, men lige nu skal jeg altså gøre mig klar til at komme ud af døren. Jeg har nemlig arrangeret en hindbærplukningstur med min svigermor, så vi kan få de sidste med inden frosten sætter ind!!

Update: Har bare plukket de lækreste hindbær og, hvis frosten gider holde sig væk, så kan vi nok få en omgang mere :) Fik også gået en tur, men det har desværre ikke sat gang i noget - er dog sluppet godt fra det, og er ikke særlig øm i bækkenet - BONUS :D
Jeg synes ikke jeg vil skrive mere på listerne, for er ved at glemme alt det "negative" ved at være gravid. Og lige nu er der kun glæden ved, at vi skal være forældre indenfor 2 uger, der større og mere positivt end alt andet.

Så skal de bare fryses ned og bruges senere til en lækker dessert.
Der sneg sig lige nogle brombær med!

Så fik jeg endelig pakket tasken til hospitalet og straks ville Frida med..
Tror hun har MISforstået et eller andet ;)


Hvor langt henne: 40+0
Mærket liv? Får dagligt trykket små søde fusser mod mit maveskind - fangede næsten en af dem igår <3 Og man er IKKE et sekund i tvivl om, at det er hendes fødder. Holdt hun dem længere tid mod maveskindet og vrikkede med tæerne, ville jeg nok også kunne mærke det - hehe.
Køn: Pige
Total vægtforøgelse: 13,1 kg. Synes selv jeg holder det så flot - aeae :D
Maveomkreds: 110 cm - tror ikke den bliver større. Den er pudsigt nok heller ikke "faldet" ned endnu, selvom hun står helt fast med hovedet i bækkenet.
Vender navlen ind eller ud? Den er blevet lidt blødere i det og popper let ud!
Ventetøj? Tjek.
Strækmærker: Ingen nye der. Har jo stadig nogle små hist og her, men de er ikke særlig tydelige. Kun der hvor min navlepiercing engang sad! Få ALDRIG en navlepiercing ;)
Symptomer: Jeg kan ikke undgå at blive en symptom-rytter her til allersidst - Tolker på alt fra; plukveer, udflåd, niv og jag osv. Dog ingen fødsel endnu :(
Opkastninger i alt: 23½ ;)
Søvn: Den er stadig underlig. Har regelmæssige plukveer om natten, som holder mig vågen. De går dog oftest i sig selv efter et par timer og så kan jeg sove.
Savn: En kold øl og kunne danse uden at få sidestik ;)
Sjove madvaner: Stadig McFlurry med Daim! - Har prøvet at lokke Kenni til at købe en med hjem i aften, krydser fingerne for han går med til det, det er jo trods alt terminsdag i dag.
Hvad giver mig kvalme: Almindelige klamme ting.
Glad eller gnaven: Er lidt i stand-by mode og havner lidt i min egen verden. Men jeg er da overvejende glad og glæder mig.
Bedste ting fra denne uge: Afslapning og ro på kroppen. Fik overstået et rigtig godt besøg hos jordemoderen - kun ros derfra :D Og nok det ALLER-ALLER-BEDSTE: Det fantastiske billede min søster kom forbi med <3
Glæder mig til: At skulle hjem til Molle sammen med moar imorgen <3 Håber jeg har energi til MÅSKE at kunne nyde kulturnatten imorgen OG hvis Lillepigen slet ikke gider dukke op, så kunne vi måske nå lidt Halloween i Tivoli i næste uge!! Ja, jeg skal jo finde på noget andet, at se frem til også, ellers bliver de sidste uger lange.


Hvis mænd siger, at ventetiden giver dem lange nosser, hvad får kvinder så af at vente?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar