søndag den 7. oktober 2012

Uhyggelig Hygge - DIY

Lidt uhyggelig hygge en søndag aften.

Sidder jo kun og venter på Lillepigen vil ud - venter jeg på hver eneste dag!!

Men intet nyt herfra desværre! Jeg har færre plukveer og føler mig faktisk MINDRE besværet, hvordan det kan lade sig gøre kan jeg ikke lige forklare. I dag cyklede Kenni og jeg en lille tur på ca. 5 km, vi fik handlet og besøgt Kenni's forældre og jeg har haft det fantastisk efterfølgende. Fik både hjulpet Kenni med aftensmaden!!!! OG hæklet i længere tid end normalt, da ryggen kunne holde til det - WTF! Men det er jo kun positivt :)

Under billedet har jeg lagt opskrifter på Edderkoppen, Edderkoppespindet og Minigræskarene!



Edderkop:
2 tråde alpaca uld på hæklenål nr. 4
Omg 1: 8 fm i en MR.
Omg 2: 2 fm i hver fm (16 m)
Omg 3: 1 fm i bagerste led af hver fm (16 m)
Omg 4: *2 fm sammen* 8 gange (8 m) Slut med en km i næste m - luk af og efterlad en lang snor. Put en lille smule fyld i.
Tag en sort piberenser og klip den i 4 lige store stykker. Evt. buk en gang på midten og klip, gør dette med de to efterfølgende stykker, så er du sikker på de er lige lange.
I de 8 masker (på undersiden af edderkoppen), stikker du piberenserne igennem, så de ligger hen over hinanden til sidst. Brug den lange tråd til at fæstne benene - evt. ri rundt i kanten i de 8 masker og stram til!
Har du nok snor tilbage, kan du bruge denne til også at sy de to øjne på. Disse kan købes i Panduro og jeg synes de er geniale, i stedet for, at skulle lime nogle fast :)

Edderkoppespind:
1 tråd alpaca uld på hæklenål nr. 3
Omg 1: 8 lm - sæt sammen til en ring med en km i første m.
Omg 2: 8 lm. *Lav en 3-dstm om 1. omg. 4 lm* 6 gange. Afslut med en km i 4. lm af de 8 lm.
Omg 3: 12 lm. *Lav en 3-dstm i hver 3-dstm fra 2. omg. 8 lm* 6 gange. Afslut med en km i 4. lm af de 12 lm.
Omg 4: 16 lm. *Lav en 3-dstm i hver 3-dstm fra 3. omg. 12 lm* 6 gange. Afslut med en km i 4. lm af de 8 lm. Luk af.
På billedet har jeg ikke afstivet edderkoppespindet, men bare trukket det ud over kransen. Det er smag og behag, hvad man har lyst til!

Mini Græskar:

Det lille græskar er lavet med en tråd alpaca uld på hæklenål nr. 3
Det store græskar er lavet med to tråde alpace uld på hæklenål nr. 4

Omg 1: 8 fm i en MR.
Omg 2: 2 fm i hver fm (16 m)
Omg 3: *1 fm i næste fm, 2 fm i næste fm* 8 gange (24 m)
Omg 4-5: 1 fm i hver fm (24 m)
Omg 6: *fm tage ind, 1 fm i de næste 2 fm* 6 gange (18 m)
Omg 7: *fm tage ind, 1 fm i næste fm* 6 gange (12 m) Put fyld i.
Omg 8: *fm tage ind* 6 gange (6 m)
Omg 9: *fm tage ind* 3 gange (3 m) Luk af. (Det er ikke altid muligt, at lave alle 3 indtagninger)
Dette er bunden af græskaret! Efterlad en lang tråd, som du bruger til at trække gennem græskaret 5 gange og stram den til løbende og fordel de 5 snore jævnt over græskaret.

Stilk:
4 lm
Lav en fm i hver lm fra 2. m fra nålen. Luk af.
Sy stilken fast på toppen af græskaret.

God fornøjelse og Happy Halloween.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar