mandag den 11. marts 2013

DIY - Rispapirslampe med silkepapir

Så er jeg endelig blevet færdig med min rispapirslampe - gik kun lidt i stå ;)

Du skal bruge en rispapirslampe, silkepapir (jeg købte mit i Panduro), en skarp saks, blyant og en skål med den omkreds, som du vil have dine cirkler skal have.


Hvis du vælger at købe silkepapiret i Panduro, kan der kun være nok, hvis du klipper sådan i papiret, så nogle af cirklerne får et buk. Jeg bukkede forsigtigt modsat og satte cirklerne på lampen, så næste række cirkler ville komme til at skjule bukket.


Eller er det bare at klippe en masse cirkler og klistre dem på lampen. Jeg brugte almindelig hobbylim (også fra Panduro). Jeg har ikke fulgt linjerne på lampen, men sprunget hver anden over og, som det ses på billedet, stille og roligt ført dem længere op på lampen.
Har du i tankerne at bruge mere silkepapir end den ene pakke jeg har brugt, så synes jeg bestemt du skulle prøve at sætte dem tættere og lave dem uden de der buk.



Inspirationen kom herfra

- og samtidig fra en veninde, som har lavet tre flotte lamper til hendes søns værelse.

Der er masser at vælge imellem, her er endnu flere gode ideer til sjove rispapirslamper:

Lampe med flagranke - her!

Lampe med kunstige blomster
og pom poms - her

Hæklet overtræk - her

Denne lampe er forresten næste projekt og jeg er stille og roligt gået i gang med, at sidde og folde nipnappere. Det er min søster der ønskede sig en - har deadline på hendes fødselsdag til maj, så burde kunne nå det.

Nipnapper - fortune tellers - her


Stjerner - her

Hvis det stadig ikke er nok inspiration, findes der flere gode ideer på denne side, ellers er der altid Google.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar