onsdag den 6. juni 2012

Andet Jordemoderbesøg - TJEK!

Så klarede vi, i går, også lige andet besøg hos jordemoderen til UG med kryds og bolle..

Det tog en lille halv times tid! Tror hun var noget overrasket over, at jeg ikke havde så forfærdelig mange spørgsmål til hende. Jeg var bare spændt på at høre hjertelyd og få mit symfyse mål. Det er målet fra skambenet og op til hvor livmoderen stopper - 21 cm. PERFEKT! :)
Vi fik snakket lidt om liv i maven, og det er der jo rigeligt af! Fødslen og amning var selvfølgelig også oppe og vende. Jeg er en del nervøs for fødslen, fordi jeg ikke kan ligge på ryggen pga. bækkenløsningen. Så det bliver jo nok en fødsel i en sjov stilling, på alle fire eller liggende på siden, og muligvis uden epiduralblokade!!! For hvis jeg bliver følelsesløs i bentøjet, kan jeg risikere ikke at vide hvor min smertegrænse ligger, og når bedøvelsen så forsvinder, så kan jeg have rykket bækkenet ud af dets rigtige position. Av av av siger jeg bare - så jeg ender nok i et badekar, hvis jeg altså kan holde det ud!
Amningen er jeg på sin vis ikke nervøs for, jeg ved det kræver masser af arbejde og tålmodighed! Men hvis man virkelig gerne vil, så skal man nok få det til at fungere på en eller anden måde.
Til sidst rundede vi af med forældreaftnerne på Herlev Hospital. Det er bare med at møde op og lytte! Gad vide om jeg ikke skal prøve et andet kursus også? Muligvis udnytte/udvikle vejrtrækningsteknikkerne fra pilates?! Der er jo masser af tid at tage af ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar