lørdag den 11. maj 2013

Linea's mad

Linea er jo begyndt at spise en masse andet end bare modermælk. Hendes dag kan se sådan ud:

Tidlig morgen: amning.
Morgenmad: havregrød med en smørklat og vand til.
Frokost: fuldkorn- eller müsligrød med sveskemos og vand til. Dette er færdigpakker fra Änglamark.
Eftermiddag: frisk frugt i frugtnet - oftest honning eller galia melon, men også banan og jordbær er populære. Vand til.
Aftensmad: Grøntsagsmos med kød til. Vi har afprøvet frikadeller og kødboller, de ryger ned, men det er ikke hendes favorit. Til dessert får hun frugtmos og sødmælk at drikke til.
Aften: Inden sengetid ammer jeg hende. De sidste nætter er hun desværre begyndt at vågne og vil ammes mere, så jeg er oppe ca. 3 gange om natten :/

Kartofler, gulerødder, squash og broccoli skal koges og blendes og så er der sund aftensmad til prinsessen.


Så er der mad til 4 dage ad gangen. Noget nemmere end at lave det hver dag. Der mangler bare lige lidt olie i som fedststof, men det putter jeg først i når jeg skal varme maden.


Sådan ser et normalt aftensmåltid ud for Linea.


Så er der gang i frugtnettet. Ved at bruge dette er jeg sikker på hun ikke får noget galt i halsen og hun kan snildt spise en 1/4 melon.


Min charmetrold <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar