mandag den 13. august 2012

2 Måneder - Lidt forsinket!

Sikke da en weekend - og sikke da den har taget røven på mig!

I lørdags var der præcis 2 måneder til termin og jeg har været sygemeldt i præcis 3 måneder!

Vi startede dagen med at stå op i ro og mag og lufte Stella og nyde det gode vejr. Derefter satte vi Stella af hos svigerforældrene og drog afsted mod Roskilde Kræmmemarked.
Det var perfekt vejr, så taget røg af bilen, musikken skruet op og så bare derud af. Der var ikke mange på kræmmermarkedet endnu og det var rart at kunne gå rundt og se på boder, uden at skulle zigzagge mellem folk og se andre over skulderne! Vi købte et lille kødben af oksehud til kattene, de har nemlig ikke kunne holde poterne fra Stella's kødben, så de måtte jo have deres eget - til stor glæde for især Bella.

Hver gang der var lidt børneting at se på, hev Kenni mig væk, da han bestemt mener vi har rigeligt. BAH - jeg kan da altid få plads til mere! Så jeg vristede mig fri og fik øje på en voksipose liggende på et tæppe. Den så ikke ud af meget, men spurgte nu alligevel til prisen: 40 KRONER!!!! Troede lidt hun tog pis på mig, men den var god nok. Hun havde dog kommet til at vaske ulddynen selv, og den var slidt efter at være brugt til to børn. Men for 40 kr. kan jeg selv sagtens shine den lidt op og se om den stadig duer. Købte voksiposen, en lille babydyne og fik et gratis sengelinned med - 60 kroner - Katching!

Efterfølgende nød vi bare det dejlige vejr og listede hjemad, da der pludselig var mennesker overalt! Er stadig glad for vi var der tidligt og jeg fik mit gode tilbud ;)

Senere på dagen fik jeg et føl på tværs og gakkede fuldstændig ud over, at jeg ikke føler vi har tingene på plads og jeg ikke kan komme i gang med at bygge en lille rede herhjemme. Kenni kunne jo selvfølgelig ikke se problemet, der er jo 2 måneder endnu. Men jeg fik slået igennem, at jeg ville have vi snart skulle igang og jeg fik forklaret, at jeg altså ikke kan trylle selv, men har brug for hans hjælp. Han gik med til at vi søndag skulle se lidt på kælderrummet og få ryddet op! Jeg har nemlig krævet at få barnevognen til at stå der, da jeg ikke vil have nogle løber med den eller nupper hjulene - utroligt at folk stjæler med arme og ben i sådan et pænt kvarter! :/

Søndag formiddag gik vi i krig i kælderen, stille og roligt og jeg havde en stol at sidde på og en knæpude, da jeg skulle sortere kasser. Efter 4 timer kapitulerede Kenni (jeg synes han havde gjort det godt), og vi pakkede det sidste rigtigt i rummet, så der nu er plads til barnevognen :D Der mangler 1½ flyttekasse med smånips og rod, som jeg lige skal have set på, ellers er der VIRKELIG tømt ud dernede - bonus!

Men, men, men - jeg kunne godt mærke jeg var øm i bækkenet da vi gik derfra, og Kenni mente bestemt jeg lignede en der havde skidt i bukserne, hehe! Jeg havde ellers passet godt på mig selv, men kroppen ville bare ikke som jeg vil!
Jeg lå derfor på sofaen resten af søndagen! Kenni tilbød at hente pizza (hvem siger nej til det?), og jeg kunne knap nok sidde op og spise. Da lillepigen trykker godt på blæren i disse dage, skulle jeg jo også tisse en del gange! Hver gang måtte Kenni hjælpe mig op og det var med tårene, stående som vandfald, ud af øjnene og smerter bare ved at sidde på toilettet. Han endte med at smide mig i seng og pakke mig med min nye graviditetspude, der jo støtter mellem benene - det hjalp lidt!
Dog var jeg oppe og tisse to gange om natten. Den sidste gang kl. 3 ca. gik det lidt bedre med at rejse mig, men var stadig super øm. Da jeg vågnede igen kl. 7 lå jeg sørme på ryggen og kunne vende mig om mod Kenni og få ham ud af fjerene, uden de store smerter. Blev dog liggende til kl. 8:30 og prøvede at rejse mig.

Har indtil videre stadig et ømt bækken, men jeg kan gå selv (hvilket jo er et plus når jeg er alene hjemme) og jeg er begyndt at få lidt mod på eftermiddagen.

For under mit hormonella-udbrud lørdag, har Kenni lavet en stressliste og vi skal åbenbart male kravlegården i dag!!!! - Jeg vil derfor kræve en stol og råbe højt hver gang jeg mangler noget eller skal have dyppet penslen i malingen ;) Kenni er gået med til at kravlegården skal være RØD - FEDT FEDT FEDT!! Min mor har også sagt hun gerne vil have vores skrivebord stående, så har vi nemlig plads til først vuggen og senere tremmesengen i soveværelset. Jeg begynder at kunne se lys for enden af tunnelen :)

Glæder mig til det begynder at blive færdigt og jeg kan vise jer lidt billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar