torsdag den 9. august 2012

Uge 31

Vi var til forældeaften på Herlev Hospital i dag. Her lærte vi en masse om amning, efterfødselsreaktioner og søskendejalousi! De sidste kan vi vidst kun delvist bruge på vores to katte, de kommer jo også til at mærke, at der kommer et nyt medlem i flokken.
Ang. amningen, så har det kun forsikret mig i, at det er det jeg vil! Lillepigen skal helt klart ammes, og jeg vil gøre ALT for at få det til at fungere. Det bliver sindsyg hårdt, men man kan hvad man vil - og jeg VIL!

Så har jeg jo mærket Lillepigen have hikke, det skete første gang i søndags <3 Virkelig underligt at sidde og se tv og så pludselig mærke nogle rytmiske bevægelser i maven, jeg var i hvert fald ikke et sekund i tvivl om hvad det var. Igår var det så lidt vildere og Kenni kunne mærke det på maven - man kunne også se det en lille smule udenpå. Jeg føler jo en del af bevægelserne indad, da moderkagen sidder ud mod maveskindet og fungerer som en stødpude. Derfor kan det være ret svært at mærke udenpå, med mindre hun ligger og sparker/trykker op mod ribbenene - det er dog ikke alle jeg vil løfte en pat for, så de kan mærke :D

Så fik jeg tøet hindbærene op og lavet syltetøj sammen med min svigermor. Det er en lille smule surt i det, men det gør faktisk ingenting, da jeg ikke synes at sødt syltetøj er sagen! Vi fik knap 1500 gram ud af det og fik fyldt et stort glas og to små. MUMS!


Hvor langt henne: 31+0
Mærket liv? Hele tiden næsten, må nogle gange rejse mig og gå lidt rundt når hun strækker sig - AV! Der er også bevægelse når jeg er ude og gå tur med Stella, det har jeg ikke prøvet før! - Og i søndags mærkede jeg hende have hikke for første gang <3
Køn: Pige
Total vægtforøgelse: 10,0 kg. Så rundede jeg det dumme dumme tal :( Dog er det ikke meget jeg tager på mere, så bare det bliver ved med at gå roligt fra nu af.
Maveomkreds: 104 cm. Jeg bliver nok ikke gigantisk alligevel, men jeg synes godt nok mavemuskler og ligamenterne brokker sig nu! Føler det nogle gange som om jeg er ved at sprænge og at der da ikke kan være mere plads, men det skal der jo være.
Vender navlen ind eller ud? Den dut der er tilbage ender snart med at være væk også, utroligt hvordan maveskindet kan strække sig OG uden strækmærker endnu :D
Ventetøj? Kan ikke leve uden! Når jeg intet skal, kan jeg godt rende rundt i undertrøje en hel dag, for jeg synes ALT strammer over det hele.
Strækmærker: Bryster og lidt på højre lår og så ikke flere vel?
Symptomer: Bækkenløsningen og halsbranden er intet i forhold til de smerter der kan komme fra mavemusklerne, som virkelig er sat ude af funktion nu. Plukveerne er også begyndt at bide lidt, så det hedder bare ro til mig!
Opkastninger i alt: 23 ;)
Søvn: Dårligt i denne uge, har det ulækkert varmt og vågner ALT for tidligt og kan ikke sove bagefter.
Savn: At kunne nå mine fødder og derfor selv bestemme hvor stramt mine snørrebånd skal snørres!
Sjove madvaner: Appelsinjuicen er stadig i høj kurs ellers dyrker jeg melonspisning i massevis!
Hvad giver mig kvalme: Hvis jeg ikke når at spise inden jeg virkelig bliver sulten - og klamme ting!
Glad eller gnaven: Happy - glæder mig mere og mere.
Bedste ting fra denne uge: At vi passer Stellahunden og at svigermor og jeg fik lavet lækker hindbærsyltetøj.
Glæder mig til: Solen der gerne skulle komme i weekenden, og at skulle besøge arbejdet og dele lidt kage ud. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar