torsdag den 23. august 2012

Uge 33


Kan I følge med mere? Vi kan ikke!

Tiltagende plukveer og smerter i tissemissen, fordi Lillepigen presser hovedet nedad, kan godt være lidt for meget engang imellem. Kenni har endda spurgt mig, om jeg skal trække vejret så tungt og koncentreret engang imellem! - Sjovt, at jeg ikke selv tænker over det, men at jeg gør det helt automatisk :) Det bliver virkelig spændende, hvordan jeg kommer til at klare fødslen. Tænker rigtig meget over det for tiden og søger ofte information omkring smertefri fødsel osv.
Min mor siger, at det ikke er muligt at planlægge fødslen, men jeg er i modsatte bås! Jeg mener bestemt det kan planlægges, og jeg skal både have informeret hende og Kenni om, hvad jeg gerne vil have de skal gøre når jeg endelig ligger på hospitalet! Der kan selvfølgelig ske en masse andre ting; akut kejsersnit, eller hun skal tages med kop, hvis hun står skævt i bækkenet. Jeg er forberedt på det meste og suger information til mig, så jeg ikke ender med at ligge som et stort spørgsmålstegn og ikke vide hvad der sker omkring mig.
Kenni kalder mig det omvandrende leksikon i øjeblikket - Elsker den mand <3

Vi har stort set det meste på plads herhjemme! Vi mangler at få plads til barnevognen i kælderen og så må Lillepigen starte i liften, da vi ikke har fået vuggen hjem endnu. Autostolen skal købes brugt, da jeg ikke gider bruge formuer på noget hun kun kan bruge i et år. Og ellers skal puslepladsen bare lige lægges på bordet og vupti, så er vi klar parat! Vi bor jo på kun 60 kvm, så hun skal bo hos os i soveværelset og ender med at blive puslet på badeværelset ved siden af vasken. Vi har desværre ikke et værelse til hende og har heller ikke plads til et rigtigt puslebord, men det gør os ingenting - vi skal nok klare den ;)

Jeg har også fået overstået det sidste lægebesøg, så nu mangler jeg kun 3 besøg hos jordemoderen, så er vi også færdige med det! ;) Jeg fik desværre ikke noget vægtskøn på Lillepigen da jeg var hos lægen, men hun burde ligge på ca. 2200 gram nu. Synes til at starte med, at hun pludselig fyldte mere og mere, men det er som om jeg har vænnet mig til det! Nogle gange glemmer jeg faktisk maven :D


Hvor langt henne: 33+0
Mærket liv? Tjek - Og nu er mine ribben virkelig kommet på arbejde! Kenni er ved at vænne sig til, at jeg nogle gange råber AV! ;) Jeg er næsten 100 % sikker på hun vender hovedet nedad. MEN - hun står ikke fast, dog tror jeg ikke der går længe før hun gør.
Køn: Pige
Total vægtforøgelse: 10,3 kg. JA! - Må have tabt mig lidt, for Lillepigen skulle jo gerne have taget de 200 gram på der er gennemsnitligt.
Maveomkreds: 102 cm. Gad vide om de manglende cm er fordi hun er gledet lidt længere ned i bækkenet!?
Vender navlen ind eller ud? Den har sit helt eget liv - nogle gange ser jeg den, andre gange gemmer den sig ;)
Ventetøj? Jeg har nu fået købt to ammetrøjer, så jeg har et eller andet, der duer herhjemme når den tid er! Ellers lever jeg i undertrøjer og trusser - hader tøj der strammer og får det uhyggeligt varmt!
Strækmærker: Har lidt ekstra på lårene, men det er minimale ekstra millimeter der er tilføjet :D Kenni var så flink, at han gjorde mig opmærksom på, at jeg SAGTENS kan nå at få nogle på maven endnu - Tak skat!
Symptomer: Mindre halsbrand, mindre smerter i bækkenet - og MEGET mindre plads til lungerne, så det er lidt svært at få vejret engang imellem. Ellers niver det i tissemissen, da hun maser hovedet godt ned i bækkenet og nogle gange kan huden føles helt følelsesløs fordi hun trykker på alt muligt derinde.
Opkastninger i alt: 24 - Så holdt den ikke længere! :( Kastede lidt op i håndvasken, da der vidst var en der ikke havde ordnet den - KENNI! ;) Kan virkelig godt forstå min mor når hun siger, at vådt hår er klamt!
Søvn: Stadig dårligt, har svært ved at ligge ordenligt og har svært ved at vende mig uden smerter.
Savn: Stadig at kunne nå mine fødder - savner dem lidt ;D Ellers er det vidst kun den nutellamad jeg ikke må få mere :( - Kenni holder mig virkelig i kort snor, men ender med at elske ham for det til sidst ;)
Sjove madvaner: Der er vidst ikke rigtig noget lige i øjeblikket - kan dog spise leverpostej igen.
Hvad giver mig kvalme: Andres snottere og efterladenskaber i håndvaske rundt omkring - AD!
Glad eller gnaven: Stadig i godt humør. :) Nyder de rolige formiddage og glæder mig til at få barnevognen hjem og købt en autostol - for så er vi klar!
Bedste ting fra denne uge: Camping med svigerforældrene var dejligt - og hårdt! Men har fået masser af lækker sol og fundet en lykkesten med hul i, som skal hænge over Lillepigens seng.
Så har det været super hyggeligt, at have søster på besøg og spise samme med Sanne og Peter. OG ikke at glemme min shopping med Sanne, så der nu er styr på puslepladsen - Tak darling! <3
Glæder mig til: Svigermors fødselsdag på lørdag og ellers bare at have en masse fridage med Kenni.

2 kommentarer:

  1. Det var så lidt. Du dælme heldig med strækmærkerne og din virkelig flotte mave og de få kilo du har taget på.. :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er du sød Sanne - hvad fedter du for?! HAHA ;)Du kommer til at gøre det ligeså godt når det bliver din tur <3

    SvarSlet