torsdag den 6. september 2012

Uge 35

Hvilke tanker går gennem hovedet når man nu er 35 uger henne i sin graviditet og det hele snart er slut?!
UTROLIG MANGE TANKER - kan jeg lige hilse at sige!

Jeg er begyndt at panikke lidt herhjemme og mit redebyggeri er ved at gå amok! Bare i går nåede jeg:

  • ALT tøjvask
  • Skure lokummet
  • Rengøre køkkenet og rydde op på hylderne på køkkenøen
  • Oprydning i hele hytten
  • Madrasserne fra barnevognen og liften fik jeg rengjort med mors hjælp i hendes badekar <3
  • Fik også pakket sommerdynerne væk og lagt rent sengetøj på Lillepigens dyner.
  • Og så fik jeg ordnet puslepladsen halvt!
  • Sidst: Kenni har skaffet en autostol, den skal nu vaskes og så er det sørme også på plads :)
Vi tog hjem til min mor i går om eftermiddagen, da Kenni og jeg er i gang med "projekt garage". Jeg sidder på min flade røv på gulvet og maler kravlegård og hylder til puslepladsen og Kenni er i gang med at sortere ALT min fars værktøj og dimser ;) Utroligt hvad den mand har gemt alle disse år, og dejligt at kunne få ryddet op i det og gjort garagen "brugbar" igen ;)
Skulle lave boller i karry med mor, men pludselig kommer hun ud og siger, at kun sovsen manglede og at den skulle jeg altså øve mig på! WHAT - mor fik altså lige et skud energi og lavede næsten det hele, selvom hun ikke mente hun kunne overskue det - blev skide stolt - love U mama <3

I eftermiddag tager vi derhen igen og knokler videre. Jeg skal male det hele for tredje gang og Kenni er begyndt at fylde traileren så småt, og mener vi snart kan køre med første læs. Dejligt han sorterer det hele INDEN vi tager på genbrugsen, gør det hele meget nemmere.

Når jeg har malet færdigt, mangler vi ikke meget igen! 
  • Bordfodboldspillet skal stå hos mine svigerforældre - så har vi plads til kravlegården i stuen/køkkenet
  • Skrivebordet skal over og stå hos min mor - så er der plads til vuggen
  • Vi skal dog lige hente vuggen først hos min fætter på onsdag, og så skal den stå hos mine svigerforældre, så den kan få nyt betræk (til en pige) - den kommer så først herhjem når vi ligger på hospitalet og har født. (hvorfor siger man egentlig VI, når det er mig der skal gøre ALT arbejdet?)
  • Så skal hylderne sættes op over puslepladsen
  • OG så mangler vi vidst kun hovedpersonen selv - et styks baby vil gerne bestilles - tak!
For gad godt vide hvornår hun gider dukke op! Hun må dog gerne lige vente nogle uger endnu, da jeg synes 2400 gram ikke er meget! Det er nu slet ikke kritisk, da hun jo er færdigbagt, men vil hellere have hende lidt større.
Men der er jo ikke lang tid igen! Ud af 40 uger har jeg jo klaret de 35 af dem til UG med kryds og bolle! (Som papa ville have sagt <3) Derefter siger de kloge, at hun kan komme ud med en margen på +-14 dage. Så faktisk må hun gerne dukke op i uge 38, dog ikke uge 42 - det gider jeg ikke vente på ;)
Men hvis jeg går i fødsel nu, så stopper de kloge heller ikke fødslen, da de siger, at har man nået de 34 uger, så er hun klar! Så i realiteten, så kan det ske når som helst og hvor som helst. - Men må jeg ikke lige komme på den sidste campingtur i weekenden uden ballade?!

Så kommer de lidt mere klamme ting, som der sker i en graviditet lige nu:
  • Slimproppen ryger
  • "Mens"-smerter on/off - nok også kaldet mærkbare plukveer
  • Maven synker, da barnet glider længere ned i bækkenet og sætter sig fast
  • Brysterne begynder at lække
  • Hyppigere vandladning og kroppen som tømmer sig selv
  • osv.
Jeg vil ikke fortælle hvad jeg oplever, da jeg synes det skal være en overraskelse for jer, hvor i forløbet jeg er! ;) Glæder mig til at vise billeder af Lillepigen herinde <3

I dag er bliver vi jo lidt forsinkede med tavlen, da vi skal passe "lille" Shivahunden hos mor mens hun tager i biffen med Molle og moster Vibeke.


Hvor langt henne: 35+0
Mærket liv? Faktisk er der begyndt at blive lidt stille derinde. Jeg har stadig hendes fødder i mine højre ribben, da hun står med hovedet nedad. Der er dog mindre plads derinde og derfor ligger hun mere stille.
Køn: Pige
Total vægtforøgelse: 11,5 kg. Det lyder af meget, men faktisk er den kun 3,5 kg ekstra siden uge 25! Og det er ikke meget vægtøgning på 10 uger - YIR!
Maveomkreds: 105 cm - så der er ved at være gang i vokseriet igen - men det er jo også nu Lillepigen tager meget på! Kan også mærke den virker større, da den har det med at støde ind i alt muligt ;)
Vender navlen ind eller ud? Den ændrer sig ikke meget lige i øjeblikket - popper kun lidt ud, ellers er den bare flad!
Ventetøj? Tjek.
Strækmærker: Bryster og lidt på lårene - Still the same.
Symptomer: Intet nyt under solen, har lidt flere plukveer - men det er ikke unormalt.
Opkastninger i alt: 24 - holder den stadig, selvom kvalmen så småt vender tilbage nogle gange.
Søvn: Og så ændrede det sig lige tilbage til "normalen", for nu står jeg ikke op og tisser mere, men sover 7-8 timer i træk, vågner heller ikke af at Kenni står op om morgenen.
Savn: Fik min søvn tilbage, så gad vide hvornår jeg også får min krop ;)
Sjove madvaner: Nada.
Hvad giver mig kvalme: Har undgået bussemænd i en uge nu, og er endnu ikke stødt på noget andet der er ulækkert.
Glad eller gnaven: Utrolig glad, nu må det snart gerne være! Glæder mig til småting, som at ligge på sofaen og nyde synet af mit vidunder, alt imens det bliver efterår udenfor og bladene skifter farve <3 Har endda købt Lillepigen en halloween kostume, elsker jo denne årstid <3
Bedste ting fra denne uge: At få hul på de sidste projekter inden projekt "passe barn i laaaang tid" begynder! Eller har jeg bare nydt at være hos mor og ikke at glemme Lady Gaga koncerten :D
Glæder mig til: At vi henter vuggen hos Cuz, færdiggøre kravlegård og hylder og sidste campingtur i år :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar