torsdag den 27. september 2012

Femte Jordemoderbesøg

I tirsdags var vi oppe og snakke med vores jordemoder for næstsidste gang.

Vi fik vendt og drejet en masse tanker vi har om fødslen og forløbet og hvordan vi bedst gør i forhold til besøgende.
Lige nu har vi meget ro på angående fødslen og føler os sikre på, hvad vi gerne vil have og ønsker os af forløbet. Jeg vil gerne være i vand, da jeg har så mange bækkensmerter, at jeg ikke kan ligge på ryggen mere - dog tror jeg ikke jeg vil føde i vand! Men det kan være jeg ser helt anderledes på det, når vi endelig er i gang. Jordemoderen har i hvert fald skrevet det i min journal, hvis der nu skulle opstå problemer ;)

Det er jo min elskede moar og svigermor der skal med til fødslen, ud over Kenni (og jeg selv) ;) Jeg vil gerne have at de deltager aktivt, hjælper og støtter. Det kan være med ord eller bare det at de er tilstede. Måske med en fugtig klud til min pande?! Der kan ske en masse, og jeg kan ikke planlægge alt ned til mindste detalje, men jeg vil prøve ;)

Da jeg skulle op og ligge på briksen og jordemoder skulle mærke, hvordan Lillepigen ligger, kunne jeg slet ikke ligge ordenligt og endte med at lægge hænderne under rumpen og med bukkede ben! Endte med en ordenlig plukve og vi måtte vente til den klingede lidt af. Hun vurderede Lillepigen til 2900 gram (ikke den største, og vi når nok heller ikke de 3600 gram) og hun står næsten fast med hovedet.
Mit blodtryk var fint og vægten kan jo heller ikke være bedre :)

Alt i alt et rigtig godt besøg og glæder mig til næste gang om 12 dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar