torsdag den 20. september 2012

Uge 37

Nå, hvem er mest utålmodig her??

- Moderen og faderen eller alle andre?!

Jeg håber bare ikke at jeg ender med at gå ALT for meget over tid, for hvor savner jeg dog min krop og bare det at kunne ligge ordenligt og få lidt søvn. (Dog bliver man på Herlev Hospital senest sat i gang 41+5, så der er da en ende på det.)
De sidste par nætter, er jeg vågnet ca. 6 gange for skulle tisse eller har smerter når jeg vender mig. Har en del jeg gerne stadig vil nå inden Lillepigen ser dagens lys, men jeg må også indrømme, at jeg ikke kan ALT. Jeg er meget begrænset af min bækkenløsning og plukveerne, som virkelig begynder at bide! Dog er der ikke andre tegn på, at fødslen er nært forestående.

Jeg vil dog heller ikke sige, at det har været helt kedeligt den sidste uge. Jeg var i Stof og Stil, i lørdags, for at købe ind til nyt betræk til vuggen og betræk til min graviditetspude - måske lidt sent, men regner med at bruge puden efter fødslen også! Kravlegården er også færdig og bunden lagt i med et flot nyt betræk. Vi har dog ikke fået den hjem endnu, da bordfodboldspillet stadig står herhjemme, så der er ikke plads!! Men det er noget af det sidste der mangler at blive rykket rundt på. Min mor og svigermor sætter jo først vuggen herhjem når Lillepigen er kommet til verdenen! De røde hylder til badeværelset har jeg skrottet og er derfor i gang med at hækle flere "holdere" til cremer, bleer osv.





Sådan endte vuggen med at se ud. En frisk ferskenfarve med små hvide prikker.

I eftermiddag skal vi et smut til forældreaften på Herlev Hospital og høre lidt om fødslen, smertelindring osv. Det bliver spændende om vi kommer til at lære noget nyt.
Tænk hvis vi ikke kommer hjem derfra igen ;) - det er vidst ønsketænkning!

Update: Intet nyt at lære der!! Kendte til det hele og er kørt hjem igen ;) Havde desværre så mange bækkensmerter, at vi måtte køre i pausen. Pisser mig af, at jeg ikke kan sidde på min flade røv uden at få ondt! Hvor skal jeg nu være henne, når jeg heller ikke kan ligge ned eller støtte på venstre ben!? Grr..


Hvor langt henne: 37+0
Mærket liv? Yes. Men det bliver i mindre og mindre grad, da pladsen derinde nu er meget trang.
Køn: Pige
Total vægtforøgelse: 12,2 kg. Har nu en lille smule væske i kroppen. Det sidder dog mest ved fødder og hænder.
Maveomkreds: 108 cm - har stadigvæk vokseværk!
Vender navlen ind eller ud? Jeg vil slet ikke kategorisere den som en navle :D
Ventetøj? KUN ventetøj!
Strækmærker: Ingen nye ;)
Symptomer: Flere plukveer, øget udflåd, vand i kroppen og nogle småting.
Opkastninger i alt: 23½ - efter det er taget op til revision, så var den seneste gang KUN et stort surt opstød ;)
Søvn: Rigtig dårlig. Får ondt i ryg og bækken af at ligge ned. :(
Savn: Alt det som gravide ikke må....
Sjove madvaner: Intet nyt under solen!!
Hvad giver mig kvalme: Almindelige klamme ting.
Glad eller gnaven: Vi er meget glade herhjemme og vi kan slet ikke sætte ord på, hvor meget vi glæder os. Det er dog stadig en smule uvirkeligt, at vi lige om lidt er 3 i huset og vi har ansvaret for et lille nyt liv, som er fuldt ud afhængig af os.
Bedste ting fra denne uge: Fik gjort vuggen, graviditetspuden, kravlegården og garagen færdig.
Glæder mig til: At blive mor!! Se familien på lørdag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar