torsdag den 20. december 2012

En tur på kirkegården

Jeg skulle til fysioterapi på Herlev Hospital i dag og havde lovet min fysioterapeut, at tage Linea med. I stedet for bare at tage derop med barnevognen, planlagde jeg en gåtur til kirkegården bagefter. Så efter min aftale, trillede Linea og jeg ned i parken, der ligger ved siden af hospitalet, og bevægede os mod kirkegården. Det var forholdsvis koldt, men Linea lå trygt og varmt og jeg skulle bare holde mig i gang, så gik det lige. Jeg besøgte lige Blomsterfeen på vejen og købte en lille slæde med lidt pynt på. 5 minutter senere var vi på kirkegården! Det sneede meget let, der var helt stille og vi var de eneste besøgende - simpelthen så hyggeligt. De havde virkelig arrangeret granet flot i år, ikke kun på far og farmors gravsted, men også alle de andre. Jeg havde lavet lidt perleplader igår og dem hang jeg op i det lille træ der står ved siden af farmors gravsten - en sol og en mariehøne - så er der lidt sommer og farver her i den kolde tid.
Ved siden af deres gravsted er en lille "oase", hvor der står nogle bænke og et stort kar, hvor man kan hente vand, der satte jeg mig og spiste min frokost. Jeg gik derefter lidt rundt på kirkegården og kiggede på gravstenene og alt den søde pynt, kranse og lys, som folk sætter til deres kære. Derefter trillede vi tilbage mod hospitalet, dog ad en anden vej. Det var virkelig koldt nu og jeg besluttede mig for at skære genvej gennem hospitalet og ikke rundt om, det lunede lidt. Da jeg endelig var tilbage ved bilen, fik jeg pakket Linea og barnevognen ned i en fart, hun havde sovet hele vejen og sov videre i sin autostol.
Hjemme igen, kom Kenni ned til bilen og vi kørte ud og handlede og bagefter hjem til min mor og hyggede en times tid. Jeg fik ammet og mor fik nydt Linea, som bare er blevet så nærværende og pludrer og smiler i et væk <3

En dejlig dag og hvor er det dejligt at mindes far og farmor :)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar