torsdag den 3. januar 2013

Bleer, Babs, Bleer, Babs osv.

Jeg har fået den vane, at jeg ALTID skriver ned; hvornår Linea har fået skiftet en ble, hvornår hun har fået mad og hvor lang tid det tog at amme hende. (Det sidste, med tiden, er nyt)

Derfor kan jeg nu fortælle at vi fra den 14. November til den 31. December har skiftet: 365 bleer, det er ca. 750 kr i bleer.
Jeg har i samme periode ammet 312 gange, hvor jeg siden den 13. December har siddet og ammet 31,13 timer tilsammen. Det er et gennemsnit på 98,32 minutter om dagen!!!
Det bliver sjovt at se, hvor mange timer det bliver i alt for HELE Januar.

I November måned kunne hun sove mellem 4-5 timer hver nat. Hun spiste gerne det sidste måltid mellem 22:30 og 00:00. Derfor var jeg oppe om natten/meget tidlig morgen og amme og vi gik derefter i seng igen. På dette tidspunkt har det aldrig været noget problem, at få hende til at sove igen.
I løbet af December måned er hun virkelig blevet dygtig til at sove om natten. I starten af December sov hun 6-7 timer hver nat, nu er hun oppe på knap 8 timer! :) Så går jeg i seng samtidig med hende, kan jeg få en dejlig lang nattesøvn. Men jeg har aldrig været god til at gå i seng og elsker at være oppe om aftenen, så vi sover altid om formiddag og står igen op omkring 10-11 stykker. Nogle morgener tager jeg hende med over i vores seng og så ligger vi og pludrer lidt og smiler, og falder så i søvn igen.

Hun er blevet bedre til at sove til middag, men stadig ikke helt god, da det ikke altid er samme tidspunkt. I dag sov hun fra kl. 14 til 17:30, og har derfor været svær at få til at sove her til aften. Dog mener vi bestemt også hun har gang i et udviklingsspring/tigerspring og har brug for mere tryghed og kærtegn.
Hun er pludselig blevet meget dygtig til at holde hovedet når hun ligger på maven. Hun vil også meget gerne trækkes op i armene, og det er ikke altid bare op til siddende position, niks, hun strækker benene, så hun står helt op!!! Hun brokker sig også, hvis hun ligger ned på armen, der vil hun gerne op og stå på skødet af os i stedet for. Og til sidst; hold da kæft, hvor vil hun gerne se tv og kan slippe brystet og dreje sig 180 grader for at se med på skærmen.
Hun har jo opdaget sine hænder, men nu er de blevet endnu mere interessante og hun ligger både og studerer dem, putter dem i munden (hele tiden) og slår mig i ansigtet med dem - BANDIT!
Der går heller ikke længe før hun er med på, hvad hendes fødder er for nogle størrelser og hendes knæ kan også få lidt opmærksomhed når vi skifter hende.

Det er fantastisk at se, hvor meget hun udvikler sig dag for dag og hvor hurtigt det går - næsten for hurtigt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar