tirsdag den 8. januar 2013

Den Første Tand!!!

Yes, som overskriften så fint fortæller, så har Linea fået en tand.

- også derfor jeg ikke fik opdateret igår! Har dog taget et halvt kilo på, så nok om det. ;) Jeg laver en ordentlig update i næste uge.

I går spiste hun kun om morgenen og om formiddagen, resten af dagen var hun krop umulig og skreg, hver gang jeg lagde hende til brystet og blev stiv i hele kroppen. Stakkels lille pige, hun var bundulykkelig og sulten. Vi gav hende lidt kogt vand, som hun med glæde drak fra sutteflasken, og jeg valgte derfor at malke ud og give hende det også. Derefter faldt hun i søvn og der kom lidt ro over det lille hjem. Omkring midnat lå hun rigtig uroligt og jeg tog hende op og prøvede endnu engang, at lægge hende til brystet - BONUS - hun spiste på ca. et kvarter og jeg tilbød begge bryster og hun var glad og tilfreds bagefter og røg tilbage i vuggen og sov næsten med det samme. :)

Jeg var så ked af det og frustreret i går, at tårene trillede ned ad kinderne - jeg har så meget respekt for forældre med kolik børn!

I dag kunne jeg amme hende næsten uden problemer og det har virkelig hjulpet på selvtilliden. Vi gav udviklingsspringet skylden og mente bestemt, at hun måtte have været blevet ALT for overstimuleret i går. NIKS, det var da bare lige en lille tand der dukkede frem. Vi sad her til aften, hos Kenni's forældre og snakkede om første gang han fik tænder (han var knap 1 år). Jeg stak fingeren i munden på hende, da hun sad og tyggede på sine egne hænder og sørme om der ikke var noget hårdt. Først troede jeg ikke på det, så ud på wc'et, i ordentlig lys, og se bedre efter. Svigermor tjekkede, den var god nok, det er en tand!
Så kan vi jo pludselig bedre forstå alt savleriet, hænderne i munden, kraftig gumlen på hænderne, gråd én masse, ondt i maven og generelt bare super pylret.
Det sjove er, at det er jo ikke fortænderne i undermunden, som kom først (det er det mest normale), det er højre hjørnetand i undermunden. Hvorfor skulle hun også følge normalen, men lille unikke prinsesse <3

10 uger og 6 dage - Linea's første tand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar